Verkstadstips Stockholm Spider S3 84:a

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Verkstadstips Stockholm Spider S3 84:a

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej,

har precis blivit med en Spider S3:a från 84 och tänkte åka ner till Italien med denna i sommar. 

Vågat värre och skulle därför behöva ha något som kan gå igenom bilen innan avfärd. 

Förmodligen behövs alla vätskor bytas samt stödlagret i kardanen. 

Finns ju en massa Alfa-verkstäder men det känns som de flesta inte har en aning om hur de gamla bilarna funkar. Letar egentligen efter någon gammal räv som kan alla trix och som är prisvärd alt. om någon av er alfatokar är sugna på lite extra deg.

Hört att AR-bil ska vara ok men finns det fler? 

Alla tips tas emot med stor tacksamhet! 

/Per 

Alfa motor och kaross i Saltsjö-Boo är överlägset bäst när det gäller alla klassiska italienare. AMK är förkortningen. 08-715 67 12

Nej, jag jobbar inte där eller är delägare, bara en bra kund som lägger en stor del av min disponibla inkomst hos Åke. 🙂

Kenneth Larsson
    Deltagare

Power Car är bra med.

CC motors i Eskilstuna.

Men det är enkla grejor och det kan ju vara bra om du lär dig själv. Lägga 2 kvällar på att läsa in dig och starta sedan en kort tråd här om din lilla vårservice på bilen så får du massor med kunskap och tips gratis.

Robert Hultman
      Deltagare

AR-bil, ska man inte glömma i sammanhanget. Bobbo där har varit med sedan 105-serien såldes ny.

Edit: Jamen nu ser jag ju att du redan hade koll på AR-bil.

Stockholm

Sören Hedin
        Deltagare

Jag gjorde 3 resor tre år i rad till Italien med Spider-84 men det var 20 år sedan alla redan då kändes bilen som en veteranare så jag önskar dig lycka till PowerCar har alltid varit min Alfa verkstad och det började faktiskt med Spidern. Ett resetips är att man sitter rätt statiskt och känner inte solen förrän man stannat. Högerknä ska ha lite extra solkräm samt överkroppen där inte bältet täcker. Min fru såg ut som en NTF-broschyr när vi stannade vid Gardasjön med ett vitt streck efter bältet. Jag införde också kepsförbud sen jag såg att varje Miata förare hade keps och jag ville inte bli ihopblandad men en keps är nog skönt. Annars hade vi tre i stort sett problemfria år förutom en trasig bränsleslang jag tror faktiskt det gick på hela 150SEK att laga. 

soren

Tackar för alla tips!

Egentligen hade det ju varit meningen att jag skulle skruva mycket själv men har blivit utan garage helt plötsligt.

Ska kolla med allihopa.

Per

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.