Vi som inte vill vara på FB

Published by Roland Ekström on

Forum Träffar Vi som inte vill vara på FB

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Roland Ekström
    Deltagare

Hej!

Det finns de som inte vill vara på FB vilket innebär att man blir lite åsidosatt.

När det dyker upp spontanträffar eller andra träffar så vore det tacksamt om det kunde läggas in på detta forum?

Fick via tredje part veta att det var öppet garage i Svalöv i söndags, som för övrigt var trevligt som vanligt, tack så mycket. Det var nästan så jag missade det.

Vänligen
      Rolle på Österlen

I garaget just nu (maskinhall, loge m.m.):
      2 st. 159 SW 3,2 Q4 2007, 2008 bägge optimerade
      164 Super -94 V6 Busso
      164 Super -94 V6 Busso (fullt fungerande reservdelsbil)
      Chrysler Saratoga 2 d HT1958 original c:a 8200 mil sedan ny
      Rambler Ambassador Cross Country 990 1965 California bil
      Jeep Grand Cherokee 1995, vinterbil
      Jeep Cherokee XJ 1992 Fruns vinterbil
      Volvo BM LM 840
      Volvo BM T430

Thomas Sjölin
      Deltagare

Jag har missat flera träffar som inte lagts upp i kalendern här, just för att jag inte vill ha med FB att göra.

Tycker det är skittrist att det blivit så. Samtidigt hör jag från både kors och tvärs om folk som börjat lämna FB av olika skäl.

Är det för besvärligt lägga upp aktiviteter i kalendern? Går det att göra enklare på något sätt för att få arrangörerna att göra det?

Goran Obradovic
        Deltagare

Hej

Det är inte lätt att hålla koll på och uppdatera alla kanaler som medlemmar väljer att använda sig av, för att nå ut med en inbjudan.

När jag drev Pizzaträffarna i Lund så hade jag 4 kanaler där jag fick in anmälningar: Facebook, CAR, AlfaPower och ett mailutskickat informationsblad, som jag glömt namnet på men som jag tror administrerades av Robert Svensson.

Man hade kunnat lägga till en femte kanal med Klöverbladet.

Uppslutningen blev mellan 4-14 personer ändå, så man kan fråga sig om det var lönt och rimligt att hålla 4-5 kanaler uppdaterade?

Jag tycker man i alla fall skulle kunna hålla klubbens officiella informationskanaler som CAR-hemsidan, Klöverbladet och Alfistiforumet på facebook uppdaterat. Resten hade jag droppat.

Jag ska på pizzaträffen i Löddeköpinge i kväll och kan ta upp det med nuvarande organisatörerna, att i alla fall lägga upp det på ovannämnda kanaler.

mvh
          Goran

Roland Ekström
          Deltagare

Aha, det är pizzaträff idag? Lite sent påkommet men jag ska försöka ta mig dit👍

Var är det någonstans?

Rolle på Österlen

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av Roland Ekström.

164 Super -94 V6 Busso
            Volvo BM LM 840
            Volvo BM T430

Goran Obradovic
            Deltagare

Pizza-träff – La Cucina Italiana Löddeköpinge Centrum (Ej Center Syd). Barsebäcksvägen 60. Stor gratis parkering utanför. Tisdagen den 24 oktober Kl 18.00. Kommer du? Lämna då besked till Birgit Canerstam 0702333829, senast Kl 15.00 samma dag.

Du hinner fortfarande anmäla dig, fast kanske lite långt från Österlen?

Roland Ekström
              Deltagare

Toppen, tack.

Vadå långt, jag tar 164:an då är det en timme x2 ren njutning på mindre vägar😎

BTW kör man in på parkeringen från centrumvägen? Det ligger tydligen en pizzeria på Barsebäcksvägen 60 (lödde pizzeria)?

164 Super -94 V6 Busso
                Volvo BM LM 840
                Volvo BM T430

Thomas Sjölin
                Deltagare

Hej Det är inte lätt att hålla koll på och uppdatera alla kanaler som medlemmar väljer att använda sig av, för att nå ut med en inbjudan. När jag drev Pizzaträffarna i Lund så hade jag 4 kanaler där jag fick in anmälningar: Facebook, CAR, AlfaPower och ett mailutskickat informationsblad, som jag glömt namnet på men som jag tror administrerades av Robert Svensson. Man hade kunnat lägga till en femte kanal med Klöverbladet. Uppslutningen blev mellan 4-14 personer ändå, så man kan fråga sig om det var lönt och rimligt att hålla 4-5 kanaler uppdaterade? Jag tycker man i alla fall skulle kunna hålla klubbens officiella informationskanaler som CAR-hemsidan, Klöverbladet och Alfistiforumet på facebook uppdaterat. Resten hade jag droppat. Jag ska på pizzaträffen i Löddeköpinge i kväll och kan ta upp det med nuvarande organisatörerna, att i alla fall lägga upp det på ovannämnda kanaler. mvh Goran

Tycker inte heller det är rimligt att det ska behöva läggas ut på 4-5 ställen, har heller inget emot att det läggs ut på FB. Jag har bara svårt förstå varför man ratar klubbens egen sajt när man annonserar klubbarrangemang. Det är bakvänt ur mitt sätt att se det.

Det är inte bara jag och Roland som undviker FB, jag vet det finns fler. Tongångarna bland många är dessutom att man överväger lämna FB, då vore det direkt kontraproduktivt att ha allt där.

Goran Obradovic
                  Deltagare

Toppen, tack. Vadå långt, jag tar 164:an då är det en timme x2 ren njutning på mindre vägar BTW kör man in på parkeringen från centrumvägen? Det ligger tydligen en pizzeria på Barsebäcksvägen 60 (lödde pizzeria)?

Sagt av en äkta entusiast.

Det var trevligt att träffas igår och det är rätt adress, bara att kanske ägandet och därmed namnet ändrats, antar jag.

Börje har redan lagt ut information om kommande träffar på CAR.

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av Goran Obradovic.
                    Per Hellman
                    Deltagare

Hej.

Jag gick med FB för o få info samt mek tips från Alfisti när jag köpte min Spider.

Det har varit till stor hjälp och kan rekommenderas.

Hälsar Pelle.

I garaget:

Diverse cyklar, däck och övrigt.

Garagelängan: står Spidern och på P-platsen  tyskt märke med ringar på.

Pelle H

Roland Ekström
                      Deltagare

Härligt nu börjar det likna något👍 Nu kan vi som lever IRL också få ta del av träffar😀🙏

Vill också hälsa att det var en trevlig träff men det är klart med en hel hög med trevliga Alfisti runt bordet🚘

Rolle på Österlen

164 Super -94 V6 Busso
                        Volvo BM LM 840
                        Volvo BM T430

Roland Ekström
                        Deltagare

Hej Pelle!

På den gamla “goda” tiden med forum så kunde man gå in och söka vad man behövde för information. På FB kommer ofta samma fråga om och om igen då du inte kan söka på samma sätt på FB.
                          Alfa Power finns ju fortfarande som man kan söka i.👍

Förutom all annat skit som hat, bedrägerier, troll, fake news m.m. som florerar på FB som man gärna slipper😉

Rolle på Österlen
                          som anser att halva bilen är motorn😎

164 Super -94 V6 Busso
                          Volvo BM LM 840
                          Volvo BM T430

Per Hellman
                          Deltagare

Hej Roland.
                            Ahh jag förstår. Men för en rookie som jag som gick med 2015 blev Fb användbar.
                            Fått många tips och råd där.
                            Det är min första Alfa, men visst hade jag leksaksbilar som var Alfa. Dessa är forfarande i min ägo. Trots de är mer än 50 år gamla och i nyskick.
                            Tyvärr verkar ju klubbsidan inte användas så mycket.
                            Ha en härlig tid i garaget nu när det närmar sej minusgrader.
                            Hälsar Pelle

Pelle H

Roland Ekström
                            Deltagare

Hej Pelle!

Minusgrader??? Bor i södra Skåne och det blev meteorologisk höst häromdagen😎 Betet växer fortfarande och vi har inte haft vinter på två år, det går från höst till vår👍 Det känns som om man bor på rätt ställe, det är ungefär lika långt till Luleå som till Italien…

Garaget är trevlig året runt om inte för att titta på bilarna som står där🚔🚓🚖🚗🚘🐎

Hade en hel stor låda (40x80x30 cm)med Dinky Toys m.m. men också tre småsyskon😳 Kan man kräva ersättning så här långt efteråt tro😉

Jag tutar nästa gång jag passerar Peking

Rolle på Österlen🎶

164 Super -94 V6 Busso
                              Volvo BM LM 840
                              Volvo BM T430

Stefan Atterhall
                              Moderator

Hej Pelle! På den gamla “goda” tiden med forum så kunde man gå in och söka vad man behövde för information. På FB kommer ofta samma fråga om och om igen då du inte kan söka på samma sätt på FB. Alfa Power finns ju fortfarande som man kan söka i.👍 Förutom all annat skit som hat, bedrägerier, troll, fake news m.m. som florerar på FB som man gärna slipper😉 Rolle på Österlen som anser att halva bilen är motorn😎

Jag hoppas att du uppmärksammat att “någon” sett till att kalendern är påfylld? 😉

Om någon funderar på det här om att anordna någon träff och inte vet hur de ska lägga upp i kalendern (alla medlemmar kan!) så är det bara att hojta till så hjälper jag mer än gärna till.

Vi ses/hörs!

I/utanför garaget:
                                - Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
                                - 147 GTA -03
                                - 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
                                - Sprint Veloce 1.7 8V -87
                                - Alfasud TI 1.7 8V -78

Thomas Sjölin
                                Deltagare

Tack Stefan. Ser lite roligare ut nu.

Trist att jag jobbar kväll 6 december så tyvärr ingen pizza för mig då, men nu vet jag i alla fall om det.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.