Vikten av tydliga instruktioner

Published by Timo Hursti on

Forum Allmänt Vikten av tydliga instruktioner

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Timo Hursti
    Deltagare

Så här instruerade Alfa förr i tiden hur man tar på sig säkerhetsbältet  Hur man tar på säkerhetsbältet enligt Alfa

[Edit 2014-01-31: Fixade länken. /Mod Anders Bergkvist]

Henrik Magnusson
      Deltagare

Ja, apropå vikten av tydliga instruktioner…

Jag kan inte heller hitta hur man lägger in en aktiv länk. Säg nu inte att det nya forumet är ännu sämre på detta än det gamla…! 

Ska man behöva koda HTML? Vi provar att klistra in länken från förra posten med html-taggar till.

Länken från förra posten

Det funkade ju. Vi slår över från design till html-läge i editorn och testar där med, och lägger till ett “target=blank” för att få den att öppna i ett nytt fönster med:

Länken från förra posten

Okej. Det går. Men inte kan man begära att alla användare ska lära sig HTML..? 

EDIT: Och ja, festlig bild.

Gabriel Eriksson
        Deltagare
          Välritat! 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Björn Ek
          Deltagare

Det är välldigt viktigt att vi inte gör var och varannan tråd till felanmälan- eller testtrådar bara för att sidan är ny. Det förstör andra användares trådar och gör forumdiskussionerna svårare att följa. 

Gör om gör rätt och lägg upp en felrapporteringstråd med ovanstående innehåll så kan jag snygga till den här tråden sen! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Björn Ek
            Deltagare

PS. Noterar dessutom att den här tråden är ett skolboksexempel på temat kassa profilbilder men det är inget jag har rätt att moderera…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Timo Hursti
              Deltagare

Björn, jag fattar fortfarande inte hur jag ska göra. Gör vad du vill med tråden om det blev för skräpigt.

Björn Ek
                Deltagare

Inlägg av Timo Hursti på 2014-01-30 22:20

Björn, jag fattar fortfarande inte hur jag ska göra. Gör vad du vill med tråden om det blev för skräpigt.

Förlåt Timo, jag var otydlig! Det är Henrik jag bråkar lite på!  Jag tyckte det kunde vara trevligt om din tråd kunde slippa felanmälningsinlägg som inte hade med din tråd att göra!

(Jo jag inser det ironiska i att jag nu kommenterat sönder tråden ännu värre… )

Timo Hursti
                  Deltagare

Ingen fara alls Björn, det var nog så jag uppfattade det hela men en del handlade väl också om att jag skulle fixa till mitt ursprungslänk (enligt Henriks instruktioner) så att den funkade direkt och då kunde du ta bort det övriga snacket. Och det fixar jag alltså inte.

Men oavsett det där så skulle jag gärna vilja lära mig hur man gör.

underbart charmig instruktion!

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

I instruktionsboken till min GTV6 finns också mycket tydliga beskrivningar och bilder som visar hur det går till om man vill röka i bilen. Ovärderlig information!

Robert Lindblom
                    Deltagare

*Like*

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.