Viktig info ang sommarträffarna på Röda Cafét

Published by Axel Lindgren on

Forum Träffar Viktig info ang sommarträffarna på Röda Cafét

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Jag har precis fått veta att Röda Cafét kommer att stänga from imorgon och tills vidare pga privata skäl. Detta är jättetråkigt! Vi jobbar på att hitta en annan mötesplats och återkommer med mer info kring detta.

Axel Lindgren

Thomas Sjölin
    Deltagare

Det låter trist men inte mycket göra åt, det lär nog dyka upp ett bra alternativ.

Så trist och plötsligt, även om jag inte varit där.

Får jag då lov att slå ett slag för Steninge Slott? Jag arbetar strax bredvid och har mycket god kontakt med både slottsägaren som är mycket bilintresserad och kan tänka sig arrangera alfaträff inne på slottsgården samt god kontakt med den riktigt bra restaurangen i intilliggande gamla slottsladan i sten (1600talsområde) där restaurangägaren var väldigt positivt inställd till att ha Alfa Romeos samlade med rabatterat gruppris i restaurangen. 

Blomsterhandel, prylbutik barnvänligt etc etc för de som lägger vikt på sådant. 

Hojta till om det är intressant och mer info behövs. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Thomas Sjölin
    Deltagare

Nackdelen med Steninge slott är väl främst placeringen. Det är rätt långt att åka, särskilt för oss som bor på södra sidan stan, samt att det för de allra flesta skulle innebära sitta i rusningstrafik för att ta sig dit. För något enstaka arrangemang låter det bra men tveksam om det blir så populärt för regelbundna träffar. Det var mångt och mycket Brostugans stora nackdel, att det blev en del åkande i köer för att ta sig dit.

Igino Cazzola
    Deltagare

M.a.p. köer så tror jag att Steninge är bättre än Brostugan, men restaurangen där verkar stänga redan 18.00. 🙁

Jag är fullständigt Räserskadad

Axel Lindgren
    Deltagare

Tack för alla idéer och input. Steninge slott tycker jag låter väldigt trevligt och det kan definitivt vara ett alternativ för någon träff framöver. Nackdelen just nu är väl då att de stänger redan kl 18:00.

Baserat på detta, vad säger ni om att köra en träff på tisdag den 4/7 på Brostugan kl 18:00?

Då jag åker till Orsa Sportbilsfestival nu på fredag så kan det, lite beroende på väder, vara så att jag är kvar uppe i Dalarna några dagar. Men om intresse finns för träff på Brostugan, så hjälper jag självklart till med att lägga upp en aktivitet

Axel Lindgren

Brostugan är skitbra tycker alla vi som bor på Ekerö . Vissa tisdagar är det dock så mycket tyska boxerbilar där att det knappt går att knö in en enda liten 105alfa. Kan tänka mig att dom är där varannan vecka.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Axel Lindgren
    Deltagare

Nu finns en aktivitet i kalendern för träff på Brostugan på tisdag den 4/7. Enl hemsidan så ser det ut som att de har bilträffar varje dag i veckan, men frågan är hur uppdaterad den är. Bland annat står det Citroën på måndagar, och det är inget jag känner igen. Och det borde ju jag ha koll på 

Axel Lindgren

Sundby Gård har bilträffar varje onsdag fram till 20:00 Finns både mat och kaffe m.m. för dom som önskar, gott om plats också.

Jag brukar åka dit med Berlinan eller Sprinten, hunden och döttrarna. Ganska väl blandat med jänkare och europeiskt och lite mer alfor skulle höja stämningen ytterligare.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.