Vilka chiptrimmare i stockholm?

Published by Fredrik Assarsson on

Forum Teknik Vilka chiptrimmare i stockholm?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

När vi nu rett ut var man med fördel kan trimma/mappa bilen i södra Sverige är jag intresserad av att veta vilka företag som är bäst att vända sig till i stockholm?

Min 166 har vassare insugskammar, matchportning insug, trattar, kolfiberplenum med större volym än original samt snart större trottelhus från Porsche som ska flyttas över ifrån andra bilen. 

Alltså är jag inte ute efter en generell one-size-fits-all typ av trimning för 3.0 V6 utan en skräddarsydd mappning av min bils ECU.

Vem vänder jag mig till? 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Andreas Spaak
    Deltagare

Nacka biltrim är det flera som talar sig varma om.. De har bänk.

Full av förhoppning klickar jag entusiastiskt mig in på nacka biltrims hemsida och det första jag läser är ”nacka biltrim lägger ner…..”

Nedrans.. fler tips?

Magnus Berg
    Deltagare

Turbocenter i Tumba gjorde ett bra jobb med ommappning av ECU på min förra bil (Brera 3,2). De har även fixat andra klubbalfor. Proffs ända ut i fingerspetsarna.  

Karl Sandler
    Deltagare

Claus på Turbocenter är sällsynt duktig på org styrsystem. Skön kille med grymt bra koll på läget och massor av erfarenhet.

Magnus Berg
    Deltagare

Kan bara instämma i det Karl säger. Claus var det som jag hade kontakt med och som gjorde jobbet med min bil. Engagerad och hade idéer om vad man kunde göra för att förbättra prestanda och karaktär ytterligare. Jag gjorde inga större ingrepp på min men Claus fixade lite med insuget på den. Sitter bl.a. en stor jäkla snabel i luftfilterboxen på Brera/159 som inte är direkt gynnsam för luftflödet. Den kapade han bort. 

Men din bil som redan har en del modifikationer kommer han säkert uppskatta att sätta sina klor i. Kan säkert göra en hel del med en ommappning. 

Då kontaktar jag turbocenter när jag kommer hem efter nyår. Deras kontaktformulär på hemsidan fungerade tyvärr inte alls..

Magnus Berg
    Deltagare
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.