Vilken felkodsläsare ska man välja/köpa??

Published by Christos Tzivis on

Forum Teknik Vilken felkodsläsare ska man välja/köpa??

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Christos Tzivis
    Deltagare

….och var sitter diagnostikuttaget? Har en 156:a 01:a.

Martin Frykstam
      Deltagare

Lossa panelen till vänster under ratten. Sitter med clips och möjligen en ratt. Har själv en VAG/KKL (tror jag den heter) som jag köpte ombyggd – en switch kopplar bort anslutningen till airbagsystemet.

Håkan Andersson
        Deltagare

Har själv köpt en ELM bluetooth på Teknikmagasinet och tankat ner en gratisapp. Fungerar utmärkt. Uttaget sitter på min bil under luckan till vänster om ratten.

Då min bil är en Facelift 1 (inredning) så kan Din bil ha andra förutusättningar. Våra kamrater med den äldre modellen får då ta över svarandet.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Lars Söderman
          Deltagare

Om du nöjer dig med att komma åt motor-ECUn kan du köpa ett ELM interface som Åke förslår, men vill du även komma åt airbag, abs och ev. klimatanläggning så är det KKL interface som gäller, antingen med adapterkablar eller ett omkopplingsbart interface för att koppla K-line till rätt stift.

Jag skulle föreslå ett sånt här:
            http://www.ebay.com/itm/vag-409-VAG-KKL-USB-Fiat-Ecu-Scan-Diagnostic-Interface-Only-for-Win-7-Newest-/151301551123?hash=item233a467413&item=151301551123&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr

Christos Tzivis
            Deltagare

Tack för hjälpen?

Björn Hedberg
              Deltagare

Vill man ha en proffs scanner Billigt så köper man en Autel för 15000kr vilket i Branschen är tok billigt då den Klarar samma som Bosch scannern .Ett 20 tal bilmärken med full åtkomst ,har en sådan på jobbet. inget för hemma mek men jag tänkte att det kanske ger ett perspektiv på vad som räknas som billigt .Björn .

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.