Vinterdäck 20” till Stelvio

Published by Sebastian Carra on

Forum Allmänt Vinterdäck 20” till Stelvio

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Sebastian Carra
    Deltagare

Hej har dubbla uppsättningar 20” originalfälgar till min Stelvio och ska nu införskaffa vinterdäck. Kanske hade varit bättre med 18” eller liknande men nu måste det vara 20” och jag tänkte försöka få till ett riktigt bra däck sett till komfort rullmotstånd och prestanda på vinterväglag.

Man kan ju läsa sig till testvinnare osv men tänkte höra om någon här har tips?

/S

Igino Cazzola
      Deltagare

Rullmotstånd på ett vinterdäck?

Jag är fullständigt Räserskadad

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Varför “måste” det vara 20″? Fåfänga eller bara för att du har fälgarna?

Bara nyfiken. Själv hade jag köpt 18″ fälgar. Finns ju några som ser bra ut.

Giulia 20 Super

Det beror kanske också var i landet du bor, om det mestadels är asfaltvägar vintertid e?ler kostant vinterväglag. ?
          Själv bor jag norrut… Har Nokia 9 på min Giulia rwd. Går stabilt, som en awd enl en passagerare…
          Köpte Michelin X-ice i veckan till min Fiat Punto. Mycket bra grepp, men lite högt vägljud på asfalt.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Sebastian Carra
          Deltagare

Hej igen, anledningen till 20” är att jag har fälgarna i original. Annars hade jag själv hellre valt typ 18 på vinterdäcken.

Nu måste det vara 255/45-20 vilket är i värsta laget. Alfa själva rekommenderar i boken Pirelli Scorpion…

Hej Jag har en Stelvio QV och har köpt Michelin X-ICE north 4 255/45 20 och är väldigt nöjd. Tysta och bra grepp. Tror inte det finns bättre dubbdäck
            Jag bor i Nordmaling och behöver dubbar
            Alfahälsning/Torkel

Lite OT är väl tillåtet…?
            Kul att det hamnat en Stelvio Q i regionen. Enl säljaren i Luleå så gick de Q de fick in till kunder i södra landsänden.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Gustav Holmdahl
            Deltagare

Jag kör 18″X ICE North på min 159. Ett av de bästa dubbdäck jag kört på.

Har du fälgarna förstår jag att du fortsätter med 20″.

Giulia 20 Super

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.