Visst är väl Alfa Romeo dåliga

Published by Anders Eriksson on

Forum Allmänt Visst är väl Alfa Romeo dåliga

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Anders Eriksson
    Deltagare

Jag menar, alltsom oftast får man ju höra från vänner, bekanta och allmänt duktiga killar hur otroligt dåliga dessa Alfor är.
      Och, ja, måste nog hålla med:

Alfa 90:n har börjat lukta lite bensin, även en antydan till fukt på marken höger bak. Så idag blev det byte av bensinslang mellan tank och bränslepump.
      Kan Ni tänka Er, den gamla slangen höll bara 29år!!! Sen började den läcka!!
      Ja, verkligen dåligt

OBS!! ironi… fast historien är sann, slangen bytt

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Gert Bergh
      Deltagare

Jag håller med dig det är ju för dåligt baaara 29 år den kunde väl i alla fall väntat tills den blev veteran

//Gert

Konstigt. Jag fick alltid höra av vänner, bekanta och annat löst fölk att det där är skräp bilar m,m det pågick säkert i 5-10 år men nu har jag inte hört nåt sånt på evigheter, mycket märkligt 

Håkan Andersson
        Deltagare

Kan bero på att Alfa från 147 och framåt haft bättre kvalitet än motsvarande konkurrenter. Gäller även tyskar men framför allt fransoser, spanjorer och tjecker. Giuliettan är välbyggd och 159 nästan premium…..

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Jörgen Entoft
          Deltagare

Själv har jag ännu inte behövt byta mina original Spica stötdämpare på Alfetta GTVn än men den har å andra sidan bara gått 20000 mil sedan den tillverkades 1980. (Fast i ärlighetens namn är de undantagen, väldigt mkt annat är bytt….)

Alfetta GTV -80 Brera 32 Q4 -06 Ducati Multistrada 620 -06 Italjet Formula Twin

Grabbens 75 3,0 har fått en del kommentarer pga att han haft problem med att batteriet laddar ur… Väldigt “Alfa”?? Någon tidigare ägare hade bytt till kyl utan tempgivare och sonika satt fläkten på ständig drift… Det blir mer än generatorn hinner med.. Nu knapp för manuell styrning av fläkten – och förhoppningsvis konstaterande av att det var det som var problemet…  Ja se Alfa…

Scuderia 116

Joo. Alfa är jättedåliga…

Kört till jobbet i 34år, och Då i en Alfa. 15mil. Har inte behövt va hemma en endaste dag pga bilhaveri. Så nog krånglar de ofta…

Edit: Och då har jag ägt många modeller och flera av vissa… Alfetta, GTV (116), 75, 164, 156 & nu 159

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Alice Havlickova
            Deltagare

Alfan har väl haft sin olika faser genom årens lopp…………. 75:an var ju tex en känt problembarn men har man en passionerat förhållande till märket så är det något man ändå på något sätt accepterar! En av mina gamla 75:or krånglade rejält med bla startbox-haveri och dörrar som inte gick att stänga. Bilen fick bogseras ett antal gånger till Lyréns Bil I Karlstad och någon bärgning blev det också. En annan Alfa hade plåt som kaffeplåt och rostade rejält så visst har det funnits problem med dessa bilar genom årens lopp, men å andra sidan så har andra Alfor har fungerat klockrent!  Min nuvarande Alfa känns som en trogen vänoch jag hoppas vi skall vara “vänner” länge.!!

Björn Hedberg
              Deltagare

Att Alfa 75 skulle vara ett problembarn var något nytt för mej då min farfar har haft flera likaså min far och även jag ,inga haverier. Min fru kör sedan 7år alfa 75 3,0  den fick vi problem med ett kabelstycke = bränsle pump ur drift men vad är det mot dagens canbus system problem.(dålig service av bil = dålig bil)

Hade tydligen något ytterligare el-problem med grabbens 75:a… Trots fläktfix laddade den ur en natt.. Får väl jaga vidare – suck..  Men det är INTE ett Alfa-fel !!

Scuderia 116

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.