Wenngarn 1:a Maj – Frågor och svar

Published by Joakim Landelius on

Forum Träffar Wenngarn 1:a Maj – Frågor och svar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Joakim Landelius
    Keymaster

1:a Maj kommer firas på Wenngarn, en tradition med mångåriga anor.

I den här tråden har vi ambitionen att samla alla frågor och svar som uppkommer inför detta event.

Väl mötta den 1:a Maj!

/Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

En avdelning för challenge kanske?

Vilka förare har för avsikt att ställa ut rejsern? 

Jag har!

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Joakim Landelius
    Keymaster

Henke, 

CAR Challenge kommer samordnas av Stefan Atterhall, hör av dig till honom så kan ni synca detta. Han stämmer sedan av med arrangörsgruppen av hela träffen.

/Jocke

Patric Gille
    Deltagare

Hej,

Jättekul att få köra i samlad trupp till Wenngarn. Men förra året så kändes det som Bromma/Bro gänget var 30-45 min sena i ankomsten till Wenngarn. Vissa blev därmed anvisade till slottets besöksparkering eller fick ställa upp på en avsides åker. Tycker kanske att vi skulle starta avfärden lite tidigare i år 

Alfa Romeo 159 SW, 2008 Maserati QP GTS, 2008 BMW 730d, 2016

Per Fohlström
    Deltagare

Jag kommer med challengbil!

ev xå ställa ut med ett tält o batterier mm.

kan gå att göra ngt gemensamt kanske?

/Perra

Joakim Landelius
    Keymaster

@ Patric: Fliesbergs är tidigarelagd med 30 minuter, likaså mötesplatserna i städerna runt om. Utöver detta har platserna i parken sets över för att kunna husera så många bilar som möjligt. Det finns dock ingen möjlighet att garantera placering i parken.

@ Per: Kontakta mig utanför forumet så kan vi diskutera igenom eventuellt tält för din del.

/Jocke

Crister Borg
    Deltagare

Jag tänkte besöka Wenngarn 1a maj i år! Förmodligen tar vi oss dit med allmänna transportmedel och kör en “ny” bil hem! Var samlas ni i Stockholmstrakten och finns det nåt hotell där i närheten!?

elCrillo Kalmar

Joakim Landelius
    Keymaster

Kan varmt rekommendera Hotell Anstalten PÅ Wenngarn. 

http://wenngarn.se/boka/

/Jocke

Robert Hultman
    Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2017-04-18 15:28

Jag tänkte besöka Wenngarn 1a maj i år! Förmodligen tar vi oss dit med allmänna transportmedel och kör en “ny” bil hem! Var samlas ni i Stockholmstrakten och finns det nåt hotell där i närheten!?

Uppsamling i Stockholm sker på parkeringen vid Solvalla. Alldeles bredvid ligger något som jag med Googles hjälp listat ut heter Pilgrimshem, Hotell och Vandrarhem. Men deras webbsajt (http://www.pilgrimshotell.se/) ligger nere, så jag är osäker på om det fortfarande är i bruk. Jag tror det drivs av Maranata(!). (Den för mordet på Olof Palme frikände Christer Pettersson lär en tid ha haft en bostad där bekostad av socialen.)

Lite längre bort ligger Best Western Plus Stockholm Bromma (smidigt namn va?) http://www.stockholmbrommahotel.se/. Därifrån tar man sig till fots till parkeringen vid Solvalla på 10 minuter. 

Jag är osäker på vad jag åker för bil till Wenngarn. Blir det 147:an finns det plats för tre i min bil. Blir det däremot Bertonen är det bara en plats över.

Stockholm

Thomas Sjölin
    Deltagare

Kommer annars finnas gott om plats i min bil då jag troligtvis kommer åka ensam. Allra minst kommer baksätet vara ledigt iaf.

Crister Borg
    Deltagare

1000Tack för erbjudandena Thomas och Robert! Tyvärr blev den tilltänkta bilen såld utan min vetskap. Så det blir ingen Wenngarnresa i år då jag är fungerandebil lös… 

elCrillo Kalmar

Du får väl sätta dig på flyget till arlanda och få skjuts av mig då? Jag bor ju på andra sidan e4 mellan arlanda och wenngarn  

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Det här höll jag på att missa! Det kanske vore något. Hur många åker i kortege från Västerås? Kostar träffen något?

Thomas Sjölin
    Deltagare

Kostar inget att vara där med bilen nej, inget inträde heller. Inte varit det förut iaf.

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Inlägg av Christopher Åberg på 2017-04-27 16:31

Det här höll jag på att missa! Det kanske vore något. Hur många åker i kortege från Västerås? Kostar träffen något?

Jaaaaaa, kom i Abarthen!!!

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.