Xenon-trubbel 156

Published by Sune Karlsson on

Forum Teknik Xenon-trubbel 156

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Höger Xenon har gett upp på min 156 GTA, säkringen hade gått. Bytte säkringen och lampa (eftersom den såg lite halvskum ut). Den nya säkringen gick direkt.

Kan man anta att det är ballasten som det blivit fel på eller ska jag börja jaga kortslutningar någon annanstans?

Går det så går det...

Frank Pino
    Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-06-13 22:48

Höger Xenon har gett upp på min 156 GTA, säkringen hade gått. Bytte säkringen och lampa (eftersom den såg lite halvskum ut). Den nya säkringen gick direkt.

Kan man anta att det är ballasten som det blivit fel på eller ska jag börja jaga kortslutningar någon annanstans?

Hejsan Sune!

På min hade ballasten gått. Den sitter ju monterad väldigt dumt, kontaktstycket sitter i botten på lyktan och ballasten sitter ijackad direkt på lyktan med följd att kondensvatten rinner in. Skiten ärgar sönder och till slut blir det en kortslutning. Kan ju vara samma fel på din om du har otur. Lite bökigt att komma åt, du måste ju släppa på stötfångaren.

Alfapino

Thomas Bodén
    Deltagare

Om lamphuset är öppet någon stans så är risken att ballasten är förstörd… De blir fulla med vatten och då funkar inte lyset. 

Tipset är alltså att ta ner fångaren och byta ballast emellan och utröna vad som är fel. 

156 GTA Sportwagon

Sune Karlsson
    Deltagare

Ungefär som jag misstänkte alltså. Och det är väl dags att GTAn får lite kärlek och omvårdnad.

Går det så går det...

Annie Kärävä
    Deltagare

Min nya bettre beg GTA har fått styrenheten (kan vara balast men tror ej det) utbytt enligt papprena tror mig komma ihåg att de provade att byta allt de vanliga innan de fann felet. Äntligen GTA på uppfarten igen ?

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Sune Karlsson
    Deltagare

Det löste sig genom att byta ballasten. Skarven mellan “glaset” och lamphuset såg inte helt tät ut så jag la en silikonsträng på den och hoppas på att det håller tätt i fortsättningen.

Går det så går det...

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.