Yttre plastpaneler GTV6

Published by Peter Braun on

Forum Teknik Yttre plastpaneler GTV6

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Hej,

Har tänkt att göra en rostgenomgång och omlackering av min GTV6 116-serie nu under vintern. I samband med detta så har jag tänkt att ersätta plasttrösklarna och all plast nertill som nu är lackad i bilens färg som är grön. Frågan är var man kan få tag i detta. Eller kan man lacka de nuvarande med en grå färg så att det ser ut som naturlig plast utan risk för att det skall se för glansigt ut.

Mattpasta eller matt klarlack då blir det rätt

Peter Braun
      Deltagare

Tack Patrik för tipsen. Någon som vet var man kan köpa delarna?

Har du kollat med Harjunpä vad han har på sin skrot?

Kanske alfistiracing har lite delar till GTV6 liggandes också? 

Annars går det säkert att hitta en hel del nytillverkat via highwoodalfa och myalfa.eu men det lär ju kosta en slant då. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Peter Braun
        Deltagare

Harjunpää och myalfa kan man ju prova. Highwood har jag kikat på men hittade inte de jag sökte. Kan ju lägga ett mail till dem. Annars så kan man ju kanske lägga en matt svart lack på dem.

Björn Hedberg
          Deltagare

Jag har använt sprayfärg för plast med gott resultat (satinsvart)  har suttit där sedan 2006 och det är B-temas spray .

Henrik Lindgren
            Deltagare

Jag har en massa Lila delar du kan få testa på. 😉

Ayhan Dizdar
              Deltagare

Du kan ju foliera också i valfri färg.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Mats Nilsson
                Deltagare

Tjena Peter!

Vilken gråa nyans är det? Kanske ngn bild från nätet? Lade en rökfärgad/mörkgrå metallic nertill på min 33:a.Såg att man hade en ngn ljus grå också till Giulietta bumper.

Det var färgleverantören Palinal och bildelsfirman Karossen i Karlstad som hade färgen.   / mats

Mats Nilsson Kristinehamn 0738231744 Älskar Boxeralfor!!!!

Peter Braun
                  Deltagare

Spraya plasten med färg kanske man skall satsa på. Känns som att det är det bästa och enklaste sättet. Nu är det bara att få rätt nyans. Jag lånar gärna lite plastbitar Henrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.