› Forum › Allmänt › Lite info om Giulia mm › Svar till: Lite info om Giulia mm
1 januari, 2016 kl. 20:11
#17378
Självklart Nusret, dieseln är snålare på bränsle men dagens senaste bensinmotorer är faktiskt inte långt efter. Att jämföra gamla JTS-motorn är inte riktigt relevant längre men hur som hellst det finns andra värden och då menar jag känslan. En bensinare är ju milsvidder behagligare att ratta än en diesel. Det gäller inte bara Alfa utan även BMW som Audi och Merca. Det är ju naturligtvis min åsikt och alla får självklart tycka vad de vill.
För mig blir det med största sannolikhet en bensinare, helst en 280hk men troligtvis en 250hk då plånboken fått säga sitt.
Nihat Dizdar