Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17380
Peter Braun
Deltagare

    Håller med om att en bensinare rent generellt är trevligare än en diesel. Men åker man långt och t ex mycket autobahn där man vill köra på så är diesel att föredra om man även samtidigt vill hålla nere förbrukningen. Du får även ett trevligare vridmoment med dieseln på landsväg och motorväg. Det som inte är lika trevligt är ljud, varvigheten och gångkultur. Samtidigt så försvinner ljudet även från bensinarna då det blir mer och mer fyror med turbo.