› Forum › Allmänt › Alfa Gtv 3,2 › Svar till: Alfa Gtv 3,2
9 januari, 2016 kl. 12:14
#17808
Face liften är faktiskt snygg på Spidern men lite konstig på GTV:n. Jag tror inte att den face liftade 3,2:an kommer att ha ett större samlarvärde än de tidigare snarare tvärt om. Jag tror att de tidiga 3.0 24v kommer att bli mest eftertraktade då de är mer Veloce än GT medan de senare bilarna är tvärt om mer GT. Det finns inte särskilt många av någon av V6 modellerna men de är trots allt inte en limited edition vi talar om så det lär väl aldrig bli några astronomiska priser på dem. Turbo och 4:or kommer nog att förbli billiga.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.