› Forum › Allmänt › Giulietta diesel köpa? › Svar till: Giulietta diesel köpa?
11 februari, 2016 kl. 15:09
#17980
Tror man lurar sej själv med förbrukningssiffrorna för de starkare motorerna. 105 hp är precis så snål som uppges. Går Stockholm-Danmark t.o.r. med fyra pers och bagage och normalkörning på en tank diesel. Det innebär att åtminstone vårt ex. inte haft några svårigheter att ligga runt eller under 0,4 i snittförbrukning. Rekommenderas. Felfri bil så behovet av info begränsat. Min OBD-läsare funkar också på denna bil.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.