› Forum › Allmänt › Guilietta 2,0 JTDm -11 › Svar till: Guilietta 2,0 JTDm -11
Jag har nu min andra Giulietta. Jag tycker dessa bilar har varit bra och relativt felfria bruksbilar. Inga moderna bilar har väl charm som min Bertone man jag trivs bra med Gulietta. Jämfört med många bilar som ex Vi bilägare kört som långtestvagnar är kvaliteten bra, några få garantifel har jag råkat ut för under första året. Tilläggas ska då att jag är petig när jag köper ny bil. Min första Giulietta var en multiair (170 hk), den var omöjlig att köra under cirka 0,7 l/mil. Nuvarande diesel (140 hk) kan man köra enligt norm. Jag kör nog med högre hastighet med dieseln men har aldrig kommit över 0,55 l/mil mellan takningarna.( banmöte ger 1,4 l/mil m dieseln, 2,0 l/mil med multiair) Under de drygt 3000mil/1,5 åt jag haft bilen är nog snittet cirka 0,52 l/mil. Totalt trivs jaf bättre med dieseln. Härlig även på långfärden med mycket bra vrid.
MVH
Per Jogfors