Svar till: Guilietta 2,0 JTDm -11

Forum Allmänt Guilietta 2,0 JTDm -11 Svar till: Guilietta 2,0 JTDm -11

#17336
Jan Andersson
Deltagare

    Har sedan 4 månadre tillbaka en Giulietta 2.0 Jtdm – 13 170 hk med TCT-låda. Sålde min 159:a tiil förmånd för denna Giulietta. Kan bara instämma med föregående inlägg. Är mycket nöjd. Har funkat felfritt hitills förutom batteriet som pjade men det byttes på garantin. Trots att jag inte direkt ekonomikör ligger förbrukningen i snitt på 0.55. På långkörning landsväg har jag varit nere i 0.47. 170 hk-motorn känns väl så pigg som 159:an med 210 hk dieseln. Före jag köpte Giuliettan läste jag en del tester. Det fick mig att nästan att välja något annat märke då alfan som vanligt blev ganska kapad. I stort sett alla jämförbara bilar klår den klart i ett test. Jag håller dock inte med. Hade en Golf som hyrbil i jobbet för ett tag sedan och jag är inte lika imponerad som alla testare. Lite högre finnish på inredningen i Golfen än i Giuliettan men annars föredrar jag alfan i allt annat. 

    Janne 

     

    janne