› Forum › Allmänt › Lite info om Giulia mm › Svar till: Lite info om Giulia mm
Inlägg av Ola Söderpalm på 2016-07-15 13:13
Hemma från en liten semester ligger nästa nummer av Teknikens Värld i brevlådan (sista för min del) och där kan man läsa från “Barnkalaset” förlåt, “Bankalaset” står det visst. Samma bil som i föregående nummer, men nu meddelar man klädsamt att det är en förseriebil. “Men i nuläget, som är det vi bedömer, så är det mer show än go.” Man konstaterar alltså att det är en förseriebil, men meddelar att det inte är något man tänker ta hänsyn till! Sen måste man ifrågasätta bedömningen. Alfan presterade bland 12 bilar 3:e bästa varvtid på Knutstorp trots att den: “Inte är så balanserad och polerad som jag önskat.” Som segrare utsågs Mercedes AMG C 63, trots sämre varvid och en prislapp på 1 012 100 Kr. Giulias hamnade på 7:e plats i denna omgången och på 15:e i totalen. Bra journalistik!!!
De har naturligtvis tagit hänsyn till Alfas rostbenägenhet. Se bara på Alfasud:en! Det finns knappt några kvar idag.
Stockholm
