Svar till: Vad göra med min Alfa?

Forum Allmänt Vad göra med min Alfa? Svar till: Vad göra med min Alfa?

#17772
Per Wadén
Deltagare

    Är det en 83 så är det väl inte insprutning utan förgasare?

    Börja med och kolla om det kommer fram bensin. Membranet i den mekaniska pumpen kan vara kass. Rengör även bensinfiltret.

    Kommer det fram bensin ligger problemet i tändningen, kolla om det kommer någon gnista till tändstiften. Tändspole eller fördelarproblem.

    Det är väl dår man får börja.

    Lycka till.

     

    Per

    PerBerlina