Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

Forum Allmänt Avauktorisationer av Alfaverkstäder Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

#17897
Alberto Ferrante
Deltagare

    Jag och sonen var idag på besök hos en stor bilförsäljare som har bl a Alfa som märke.

    Tittade på en “mindre” Giulietta och ……… kan inte påstå att man brinner för att sälja Alfa, kanske känner man sig degraderad som säljare när man får hålla på med “såna” märken.

    Tyvärr har även ledningen för FCA i Sverige ändrats lite för ofta för mitt smak, det ger inga tydliga signaler vad det gäller kontinuitet på strategi,…….i gått och ont. Kanske helt normalt, jag är ingen business strateg men……..lite magkänsla och erfarenhet visslar i mitt öra.

    Jag hoppas verkligen att jag har fel, jag klarar inte ett till fall för min älskade (Alfa), jag börjar bli för gammal för sånt.

    Jag vill vara optimist…….ni får se när Giulia äntligen kommer! Det kommer att imponera! De kommer att stå i kö för att kunna “meka” med den!

     

     

    Alberto