Svar till: Giulietta-intresse

Forum Allmänt Giulietta-intresse Svar till: Giulietta-intresse

#18037
Håkan Andersson
Deltagare

    Jag svarar inte på Dina frågor utan konstaterar att redan 105 hp miljödiesel i enklaste utrustningsvariant är ett bra alternativ. Mycket bränslesnål! Jag monterade en billig effektbox till 125 hp och slapp på så vis att köra i D-läge så ofta. Bättre kvalitet än någon annan Alfa vi haft. Kommer man från franska bilar blir det ett rejält kvalitetslyft!  Enda plumpen var strålkastarspolarnas lock där man sparat in något gram silicon så att locken föll av. Fixades på garantin och de nya satt kvar 5000 mil senare. Enda gadget vi saknade var backvarnare vilket går att eftermontera. Uppmuntra Din kamrat! Han kanske inte är mogen för “en riktig” Giulietta än men min vita QV är efter Claus optimering det roligaste jag kört på mycket länge.

    Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.