› Forum › Allmänt › Funderar på import › Svar till: Funderar på import
Hej,
Om bilen står i Grekland är troligen med en 2.0 liters motorn på grund av lokala skatter. Tänk att bilarna i Grekland får många repor och små skador på lacken på grund av att de flesta står parkerat på gatan och folk bryr sig inte så mycket när de parkerar eller öppnar dörrar. Bjud det du har råd att betala med tanke på att transporten och registreringsbesiktning kostar i Sverige. För att en bil ska avregistreras i Grekland måste ägare betala trafik skatten (vilken är högre en i Sverige) så bilen ska inte vara “skyldig” till staten. Värme paketet är “mindre” än den vi får som standard i Sverige och standard utrustningsnivå kan variera på grund av att importören vill ta ner priserna på grund av hög beskattning vilket påverkar slutpriset.
Lycka till.
Mvh Dimitris Lyris
Mvh Dimitris Lyris
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 147 2.0 TS 2001
Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001
Lancia Y-10 Turbo 1987