Inlägg av Kristoffer Fransson på 2016-03-05 09:09
Alberto,
Powercar tog ca 500 kr för kodkortet och sedan tillkom mer kostnader om man ville skapa en nyckel. Vi kom aldrig så långt att prata om hur transaktionen skulle gå till men det borde krävas ett personligt besök med reg-bevis och legitimation.
K
Alltså det var Powercar inte Alfapower, eller?
Jag behöver inte nycklar utan bara kortet. det borde gå att legitimera sig via mail, dessutom kan de lätt ta reda på ägaren och om man mailar inskannad kopia på reg.beviset samt ID-leg kan de skicka det till registrerad bokföringsadress med rekommenderat brev. Att åka till Stockholm känns lite onödigt.
Vi pratar om Sverige, ett av de mest digitaliserade länderna i värden med alla möjligheter att undvika onödiga processer.
Alberto