Svar till: GIULIA nu beställningsbar!

Forum Allmänt GIULIA nu beställningsbar! Svar till: GIULIA nu beställningsbar!

#18753
Nihat Dizdar
Deltagare

    Inlägg av Christer Andersson på 2016-06-13 19:51

    Jo, man undrar hur de resonerar. Det såldes kanske flest dieslar av sista modellen av 159 samt att många köper diesel idag.
    De som köper bensinare är kanske få… så då satsar de på det som säljer.

    Faktiskt inte så märkligt när man tänker efter. Skall man växa som man har som målsättning så handlar det om att ta marknadsandelar och då från premiummärkena som mer eller mindre uttalat, vilket vi också diskuterat här. Då är det bara att titta på de 3 stora och deras fördelning av bensinare mot diesel i Sverige;

    BMW 3 serie 90% diesel

    Audi A4 70% diesel

    Mercedes C-klass 70% diesel

    Då blir bilden som sagt ganska tydlig, vad vi än tycker. Själv siktar jag också på bensinare men får se om jag väntar till 250/280hk varianterna nu eller om jag nappar på 200hk. Den verkar uppenbarligen väldigt pigg enligt alla tester jag läst.

    Nihat Dizdar