Svar till: 156 GTA SW på Nordic Auto

Forum Allmänt 156 GTA SW på Nordic Auto Svar till: 156 GTA SW på Nordic Auto

#18837
Toni Sjölander
Deltagare

    Inlägg av Thomas Bodén på 2016-06-23 06:56

    Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-06-21 22:30

    … Det är ju trots “156vanligheten” ganska sällsynta vagnar…

    Här har du en giltig poäng…  Totalt byggdes i runda slängar 680.000 156:or mellan 1997 och 2005. GTA är top-of-the-line och det märks på antalet producerade:

    • Model Antal
    • 156 GTA 3.2:  2625 st
    • 156 3.2 V6 24V GTA SELESPEED 348 st
    • 156 SW V6 GTA 3200: 1174 st 
    • 156 SW 3.2 V6 24V GTA SELESPEED  504 st 

     

    De riktiga rariteterna inom GTA marknaden är ju de 4 svensksålda som har dragkrok . I resten av världen så har ju GTA dragvikt: 0 kg och taklast 0 kg.

    Hej.I mitt regbevis står det ,max släpvagnsvikt 1300kg. Jag har svensksåld 156 Gta Berlina -03.Är det en av rariteterna då kanske?                Toni