Svar till: M32 växellåda

Forum Allmänt M32 växellåda Svar till: M32 växellåda

#19389
Björn Nilsson
Deltagare

    Hej lådan i min 159 2,2 blev utbytt när den gått 9300 mil men den ven friskt i lagerna i slutväxeln från ca 6500 mil.
    Det är inget unikt för 159 modellen, tyvärr. 159:an är egentligen en Opel Insignia med snygg kaross,
    Nu har bilen gått 16800 och det börjar väsnas från utbyteslådan oxå.
    Fakta: i samarbetet mellan Fiat och GM kom mycket skit från GM och GM fick en fungerande dieselteknik i utbyte nämligen 1,9 motorn som sitter i SAAB, FIAT, ALFA, OPEL osv.
    M32 lådan vållar problem även i andra bilmärken Googla lite olika märkesforum så ser du.
    Vad göra,  tja inte mycket tyvärr mer än att vägra GM produkter eftersom dessa uppenbarligen inte är bygda för aktiva bilförare.

    Den raka sexa som GM fortfarande har som sin basmodell i USA designades runt 1930 och den hänger inte med för den var så jävla bra…..

     

    Björn Nilsson