Svar till: M32 växellåda

Forum Allmänt M32 växellåda Svar till: M32 växellåda

#19395
Mats Strandberg
Deltagare

    Om jag mins historien rätt så är M32 från början en låda som utvecklades tillsammans av Fiat och Saab under 9000/Thema/164 eran. Saab gjorde lite egna saker på lådan för att den skulle funka för Turbomotorerna. Efter detta så har både Fiat och Saab fortsatt att utveckla lådan parallellt och när Saab gjorde fyrhjulsdriften till 159an så jämfördes det mellan lådorna för att se vad som var lika och man kom då fram till att i princip allt var ändrat.

    Det är en skitlåda men skyll inte allt på GM. 

    /Mats Strandberg