Svar till: Köpa 159:a eller merca

Forum Allmänt Köpa 159:a eller merca Svar till: Köpa 159:a eller merca

#17298

det beror vad han uppskattar. Jag väljer Alfa av tre skäl. Körupplevelse, märkeshistoria, design. När det gäller körupplevelse tror jag man med bestämdhet kan påstå att Alfan är överlägsen de båda andra på listan. Märkeshistoria och design är ju mer en fråga om tycke o smak. Men om körupplevelse är viktigt så kan ju bara en provkörning bevisa skillnaden. Vi köpte nyss en BMW 320 -10, med Msport chassi. Styv och fin. Ligger som en strykjärn på vägen…men så en dag i november fick jag för mig att ta en fultur med vår Alfa Gt 3,2. Och det är då man förstår skillnaden. En helt annan styrkänsla hos Alfan. Svarar på ett helt annat sätt än BMWn, och förmedlar mer körglädje. Och då anses BMWn ändå vara bättre än både A4or och C-klass när tidningarna testar.

Summa summarum:

Körglädje: Alfa

Design: Alfa

Historia: Alfa

Smälta in i tjänstebilssörjan: Audi

Gubbe med keps: Merca

bara att välja vad man tycker är viktigt. 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj