› Forum › Allmänt › Guilietta 2,0 JTDm -11 › Svar till: Guilietta 2,0 JTDm -11
Har gjort samma byte och konstaterar att Giulietta är en bra mycket modernare bil, tystare, “mera perfekt” men också lite tråkigare. Över 7 000 mil låg min förbrukning på 0,61, antingen i stad eller på motorväg i ytterfil. Inga kända modellspecifika fel vad jag vet. Bra väghållning, min gick 10 000 mil utan att så mycket som hosta tail, bensin och service var vad som behövdes. Rekommenderar å det varmaste att köpa till en KCR-dieselbox (har en bet till salu) 😉 ger bättre gasrespons, bättre både vrid och toppeffekt – och lite ca 5% lägre förbrukning.. 170 hkr har samma grundmotor, lite mindre turboaggregat och något annorlunda lappning. Bättre vrid än starkare motorn, mindre toppeffekt.