Svar till: Hur förnya medlemsavgiften?

Forum Allmänt Hur förnya medlemsavgiften? Svar till: Hur förnya medlemsavgiften?

#17354
Ola Söderpalm
Deltagare

    Hej Rickard,

    Väldigt tråkigt att du tagit det beslutet, och något jag verkligen hoppas att du kan ompröva. Naturligtvis kan man ha olika synpunkter på vad som är bra eller dåligt, men jag kan försäkra dig om att den nuvarande styrelsen jobbat stenhårt på att förbättra vad vi tyckt ha varit problemområden. Arbetet är inte slutfört på långa vägar och fortsätter därför. Ofta är det ju på det sättet att det krävs en hel del förberedande analyser, innan man kan ta itu med problemen och sätta upp någon form av åtgärdsplan. Ett starkt fokus under året har varit på att få ordning på ekonomin i klubben, och det har vi lyckats med. Tidigare underskott har bytts mot överskott, vilket beror på en kombination av höjd medlemsavgift (den hade inte justerats på väldigt många  år), medlemsvärvning, bra ekonomistyrning i banmötesverksamheten och besparingar. Utan en fungerande ekonomi kan inte klubben drivas vidare långsiktigt, och jag hoppas att vi nu lagt grunden för sunda finanser. Övriga åtgärder får ske i den takt vi har råd, och även styras efter hur mycket tid styrelseledamöter och andra engagerade medlemmar kan lägga ned. Man får inte glömma att allt arbete i klubben drivs ideellt, och mitt intryck är att engagemanget är mycket stort. Den stora enkäten vi har genomfört under året visar på stor uppskattning, och att medlemmarna är mycket nöjda med det mesta. Just därför skulle det vara extra intressant att få veta vad du är missnöjd med, och vad du tycker saknas. Det är visserligen fantastiskt roligt att läsa att de flesta medlemmar är mycket nöjda med vad som sker i klubbens regi, men konstruktiv kritik är på något sätt ännu bättre, då det ger en fingervisning på vad som behöver förbättras. Rickard, jag ser fram mot ditt svar antingen här på forumet, eller om du föredrar det kan du väl kontakta mig på ordforande@alfaromeo.org