Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17404
Thomas Sjölin
Deltagare

    Jag förstår verkligen varför kunder flyr “märkesverkstäder” och går till oberoende istället. Med sådana hutlösa priser som det gäller i många fall är det knappast konstigt. Det finns mer än bara priserna dock, på vissa dylika verkstäder är de så arroganta att många väljer sluta åka dit enbart därför. Då refererar jag till vad våra kunder berättar för oss så det är inget jag bara griper ur luften. Jag hoppas inte någon Alfa-verkstad agerar på det sättet, jag åker aldrig på någon eftersom jag sköter om min bil själv så jag vet inte alls hur de är.

    Men, det var ett sidospår. Jag kan ha förståelse för att generalagenten vill ha kunnig personal, såväl hos återförsäljare som verkstäder, för att garantera kvalitén men jag fick intrycket att det handlade om orimliga krav på försäljningshallar och montrar. Vill man sälja bilar i Sverige så får man helt enkelt inte ha för höga krav på sådant, det ser inte ut här som det gör nere på kontinenten, framförallt inte volymmässigt. Säljer man väldigt stora volymer så kan det löna sig men att investera enorma summor i lokaler är inte möjligt när man bara säljer en bråkdel av vad de gör i t.ex. Tyskland.