› Forum › Allmänt › Lite info om Giulia mm › Svar till: Lite info om Giulia mm
Inlägg av Christer Andersson på 2016-05-22 19:43
Ingen “välunderrättad källa” om mellanalternativ bensinmotorer? Om och vilka, när och uppskattat pris…
Hade gärna köpt ett starkare alternativ än dagens tbi 200hk… men en Giulia med motvarande kan också vara ok.
250hk och 280hk där den senare redan går att läsa om på den officiella amerikanska alfasidan där den blir enda komplementet till QVn. Alfa USA
200hk ska ju klara 0-100 på 6,6sek så den lär nog upplevas som ett rejält uppsving gentemot nuvarande tbi.
0-100 på 5,5sek på 280hk-varianten känns ju inte så tokigt heller. Det tillsammans med klassledande väghållning kommer bli mumma! Sen får man ju kryssa i QV-fälgarna i tillvalslistan så har man en galet läcker bil 