Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17675
Peter Svensson
Deltagare
    Ja, man blir ganska sugen faktiskt! Diesel går bort och Q-varianten är för dyr för mig, så det är helt klart 2.0 turbo benzina som är aktuell i så fall. 0-100 på 6.6 sek är inte dåligt och är bilen så körglad och responsiv som det verkar från provkörningarna behöver man inte nödvändigtvis mer effekt. Mycket bra att Alfa Romeo satsat på låg vikt, under 1400 kg är riktigt bra för en bil i den storleken. Kardanaxel i kolfiber minsann…
    Vad är det för sorts 8-stegad automatlåda egentligen? Är det en klassisk planetväxellåda med momentomvandlare, eller en robotiserad manuell låda med paddlar? Någon som vet?