Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17698
Alberto Ferrante
Deltagare

    Inlägg av Claes-Peter Lindner på 2016-07-01 11:11

    väldigt få prylar kan ju sägas vara bäst på precis allt i alla jämförelser. Tricket måste ju vara att tillverka den perfekta kompromissen till en så stor målgrupp som möjligt, och med önskvärd lönsamhet.

    Tycks ändå som om Alfa Romeo med nya Giulian kommit väldigt långt med kompromisstricket 🙂

     

    Exakt det jag tänker på.

    Viktigaste för mig är att det finns en modell med +200 hp med körglädje som jag kan tänka mig köpa till ett “accessible” pris och ha kul med året runt och inte bara för att köra på banan. Om en M3 är det bästa “värsting” som finns i kategorin blir jag glad för dem men……det ger inte mig något så länge är det bara några utvalda som får köra den.

    Alberto