Svar till: Lite info om Giulia mm

Forum Allmänt Lite info om Giulia mm Svar till: Lite info om Giulia mm

#17710
Ayhan Dizdar
Deltagare

    Precis hemkommen från Italien och en dag i trakterna strax norr om Vicenza så såg jag ett par Giulia utanför en handlare. Övertalade familjen för en snabbtitt och svängde in på området. Klev fram till en blå Giulia och insöp känslan av att äntligen få se den live. En handlare håller på med en Giulietta och frågar om jag vill ha hjälp. Jag ber om att få tala engelska och förklarar att jag är en Alfista från Svezia som längtat efter denna bil ?. Då påtalar han att jag måste sitta i bilen och kolla lite närmare på den. Han springer in och hämtar nycklarna och säger att det är en 2,2 Diesel med 180 Hk och ett businesspaket. Vilken fantastisk känsla att få sätta sig i bilen, glädje, eufori, dofter intryck etc etc. Bilen är helsvart inuti och jag måste säga att detaljfinishen är mycket mycket bra. Kör själv en BMW X3 och den har inte bättre detaljkvalitet på någon punkt vill jag säga. Klev bak i baksätet och imponerades av utrymmet som erbjöds när stolen var satt i min position (jag är 181 cm). Jag hade ca 1,5 handflata mellan knä och ryggstöd. Mannen öppnade bagaget som visade fin rymd och jag tyckte lasttröskel samt lastöppning etc var fullt ok. Priset i Italien på denna bil var 50 000 euro enl honom. Slutligen fick jag med tvång masa mig tillbaka till familjen som väntade i X3:an. Gissa om jag var lycklig efteråt? Jag vet vad jag skall byta till i närtid. ?

    Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Q4 Veloce, Black Edition 2,0-280hk -2019