› Forum › Allmänt › Vad göra med min Alfa? › Svar till: Vad göra med min Alfa?
6 januari, 2016 kl. 20:32
#17772
Är det en 83 så är det väl inte insprutning utan förgasare?
Börja med och kolla om det kommer fram bensin. Membranet i den mekaniska pumpen kan vara kass. Rengör även bensinfiltret.
Kommer det fram bensin ligger problemet i tändningen, kolla om det kommer någon gnista till tändstiften. Tändspole eller fördelarproblem.
Det är väl dår man får börja.
Lycka till.
Per
PerBerlina