Svar till: Vad göra med min Alfa?

Forum Allmänt Vad göra med min Alfa? Svar till: Vad göra med min Alfa?

#17773
Björn Ek
Deltagare

    Att få trettio tusen för en Alfetta sedan från ´83 tror jag är väldigt optimistiskt oavsett skick. Jag tror tio är troligare, det är ingen attraktiv årsmodell.

    Vad gäller att få den att starta kan det i bästa fall vara så enkelt som att bränlepumpen är rätt liten och mekaniskt så det kan ta ett par minuter på startmotorn innan den fyllt ett helt tomt system, Hur länge har du försökt? Provat med startgas?

    Sen håller jag med om att ett oljebyte innan uppstart egentligen vore hyggligast mot motorn. 

    I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.