› Forum › Allmänt › Hur törstig är 159an egentligen? › Svar till: Hur törstig är 159an egentligen?
25 januari, 2016 kl. 09:05
#17875
Jag har 159 Ti 1,9 med automatlåda. Åker mest motorväg (drygt 100 Km/dag) och har följande kommentar:
159 är en stor och tung bil. Otroligt bra på vägen, men det kostar bränsle.
Automatlådan kostar extra, men passar superbra med diesel. Min drar ca 6 l/100 Km och jag är nöjd med det. VW motsvarande bilar skulle nog ge en besparing på 10% , men är inget alternativ då man åker med snyggaste bilen i stan!