Svar till: Hur törstig är 159an egentligen?

Forum Allmänt Hur törstig är 159an egentligen? Svar till: Hur törstig är 159an egentligen?

#17875
Kenneth Larsson
Deltagare

    Jag har 159 Ti 1,9 med automatlåda. Åker mest motorväg (drygt 100 Km/dag)  och har följande kommentar:

    159 är en stor och tung bil. Otroligt bra på vägen, men det kostar bränsle.

    Automatlådan kostar extra, men passar superbra med diesel. Min drar ca 6 l/100 Km och jag är nöjd med det. VW motsvarande bilar skulle nog ge en besparing på 10% , men är inget alternativ då man åker med snyggaste bilen i stan!