Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

Forum Allmänt Avauktorisationer av Alfaverkstäder Svar till: Avauktorisationer av Alfaverkstäder

#17892
Alberto Ferrante
Deltagare

    Jag undrar om det inte är så att vissa verkstäder inte satsar på professionalitet öht.

    Att ställa krav på dem är helt rätt om man skall sedan kräva 1200 kr/timme av en kund.

    Men visst, vem vill satsa på en investering som de flesta (tyvärr, inkl kunderna) inte tror på?

    Det är en balans fråga. Säljer man 1000 bilar dimensionerar man utbudet baserad på en prognos att 1000 bilar kommer in på service under garanti perioden (2-5 år beroende på märket). Sedan räknar man att ca 50-70 % av dessa kunder kommer att vända sig till andra billigare verkstäder.

    Hur många Alfa har man sålt i Sverige under de sista 5 åren?

    Helt logiskt resonemang av dem, en verksamhet skall vara lönsam. Det gör ont för mig men det är bara att acceptera verkligheten, 

     

    Alberto