Svar till: Erfarenhet av lackering, rosso competizione?

Forum Allmänt Erfarenhet av lackering, rosso competizione? Svar till: Erfarenhet av lackering, rosso competizione?

#18193

Inlägg av Frederick Jensen på 2016-04-05 10:01

Idag är bilen inlämnad för lackering. hoppas hoppas att det blir lika bra som lackerings företaget har lovat…

Till billköpet anlitade jag tysklandimport.se. Charles har kontakter i Holland och han hjälp med att få Hollandsk bilskatt tillbaka mm. Det hela fungerade jätte bra. Modellen är från 2012. Tror rosso comp färgen kostade 3.500 euro extra.

En mindre nackdel med bilimport från Holland är att röst navigationen är på Hollandska. Jag har inte lyckats ändre det än…

Hej igen,

 

 

jag har tittat på några 2012-bilar i Holland, de jag sett har dock en mindre dieselmotorer (136-hästars) än den som såldes i Sverige (i alla fall den som satt Ti-versionen), i vissa fall verkar de även vara ommappade så att de ligger uppåt 200 hästar. Jag har läst lite på siter och tycker att många inte är så positiva om den mindre motorn – vet inte om den såldes i Sverige? Har din bil den mindre motorn eller har den 170-hästars dieselversionen som även såldes i Sverige? Den mindre motorn kan ju vara helt ok men jag är lite tveksam till att importera en bil med en motor som inte sålts i Sverige. Tänker mig att det är svårare att sälja en sådan bil i andra hand.

 

 

//Martin