› Forum › Allmänt › Alfa + Sauber i F1 = sant ??? › Svar till: Alfa + Sauber i F1 = sant ???
7 april, 2016 kl. 10:01
#18302
Det är väl mkt smart av FCA att kunna dela på kostnaden mellan ferrari och alfa, precis som man gjort med Haas. F1 är idag alldeles för dyrt att bara bygga en bil om man skall bygga hela klabbet, typ ferrari. Touringcar är kul men har ju ingen marknadsföringsvärde överhuvudtaget idag. Marknadsföringen för FCA och ferrari är ju också tveksam då Ferrari är F1, det ör ju inte så att ferrari säljer så mkt sämre bara för att man inte vinner år från år, att ha Alfa i F1 är ju som att köra Mercedes eller renualt, mao helt ok.
Det är väl också kul med att Markus körandes en Alfa.
🙂