› Forum › Allmänt › Tips om man skall sälja en Alfa? › Svar till: Tips om man skall sälja en Alfa?
Jag har sålt några stycken genom åren och min erfarenhet är att det inte är någon strörre skillnad mot andra märken. Alfa har förståss en mindre krets av intressenter är t ex en Volvo men å andra sidan finns det ett mycket mindre utbud. Sålde i höstas min 159:a och den hade jag väl ute några veckor innan den blev såld. Det var inte så många som hörde av sig men de som gjorde det var å andra sidan seriöst intresserade. Det är bara att ha tålamod och vara beredd att gå ned i pris en del.
När jag i höstas köpte min nuvarande Giulietta så var den ute till försäljning ett halvår hos en firma i Norrland. Några likvärdigar bilar som jag kollade på var borta inom någon vecka..
Lycka till med försäljningen 
/Janne
janne