Svar till: Låter inte ok när man växlar Giulietta 120hk

Forum Allmänt Låter inte ok när man växlar Giulietta 120hk Svar till: Låter inte ok när man växlar Giulietta 120hk

#18698
Alberto Ferrante
Deltagare

    Inlägg av Magnus Berg på 2016-06-09 19:48

    Det med att du känner något när du först släpper gasen (motorbromsar) och sen gasar igen tycker jag låter som att det kan ha med dubbelmassesvänghjulet att göra…om bilen nu har ett sånt 

    Det du beskriver (dubbelmassesvänghjulet) är förklaringen som flera ger också på de italienska forumen. Även växellåda med flera axlar anges som en faktor. Om det kan klassas som egenskap vet jag inte, faktum är att det känns olika från gång till gång, idag kändes t ex mycket mindre och kan lova att det är väldigt roligt att köra denna bil. Jag är faktiskt överraskad.

    Jag vet inte om jag trots detta hade valt att köpa bilen i alla fall om man hade fått veta det innan men om någon kan försäkra mig att detta inte kommer att generera andra problem och det inte blir sämre då lever jag gärna med “problemet”. Kalla mig dum om ni vill men så är man ibland……..hjärtat är inte hjärnan 

    Alberto