› Forum › Allmänt › Alfetta GTV -81 Problem… › Svar till: Alfetta GTV -81 Problem…
Även om pärlan ser hysteriskt fin ut så har den ju ett par år på nacken så lyft upp den och som nämnts plocka ner kardan och byt dess gummi och kanske stödlagerhållaren. Passa då på att lossa främre växellådsbalk och byta de två främre växellådsfästena för om annat gått sönder kommer dessa braka så fort du börjar köra med bilen igen. 
Fråga hur jag vet, jag som snålade och bara bytte det sämsta kardangummit första gången, sedan det “nya” sämsta sommaren därpå, och det sista sämsta året efter det och stödlagerhållaren vintern efter det och haft ner kardanen lika många gånger för bara de projekten. Fixa allt samtidigt, det är inte svårmekat, bara lite bökigt och värt det i slutändan.
För övrigt kul att se en kromGTV till som rullar runt på original magnesiumfälgar!
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser