› Forum › Allmänt › Alfetta GTV -81 Problem… › Svar till: Alfetta GTV -81 Problem…
Jag har min transaxel nere nu, jag byter Hardyskivorna, stödlager samt stödlagerhållare på samma gång. Var bara främre som var helt sprucket men ville inte råka ut för det Fredik gjort.
Jag beställde alla delar från alfistiracing.com 
Jag lossade aldrig växellådsfästet utan tog ner avgassystemet, mittersta balken samt plåten där. Sen lossade jag växellänkaget och stödlager. Lossade även sprängkåpans bakersta fäste, sen var det bara att trassla ut axeln. Vet inte hur noga det är, men jag märkte alla bult med färg så de hamnar på samma ställe… Tror egentligen inte det spelar någon roll men somliga säger de ska vara olika vikt på dem…
Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS