Svar till: Alfetta GTV -81 Problem…

Forum Allmänt Alfetta GTV -81 Problem… Svar till: Alfetta GTV -81 Problem…

#18782
Adam Andersson
Deltagare

    Inlägg av Björn Selander på 2016-06-13 20:35

    Hej!

    Om problemet bara uppstår vid växling och det låter som att kugghjulen går mot varandra, så kan det också bero på att slavcylindern är trasig. Om du har bilen upphissad, låt någon trampa ner kopplingen. Där skall då vara en arm som rör sig och för över rörelsen till växellådan. Armen finns innanför ett gummiöverdrag. Rör sig inte armen har du antagligen ett läckage. Jag hade samma problem med min GTV6:a. Efter jag bytt slavcylinder var det inga problem att växla. Men detta ljud uppstod endast vid försök till växling. Annars hördes inget.

    Mvh Björn Selander

    Hmm kan ju vara värt att kolla det också! Det låter dock hela tiden som det är nu, så fort motorn startas även om kopplingen är i botten och växeln är i friläge.