› Forum › Allmänt › Ordningsmakten i Milano › Svar till: Ordningsmakten i Milano
20 juni, 2016 kl. 20:11
#18818
Ja Ja Carabiniera!
Visst ingår dom i ordningsmakten men passa er för att komma i klammeri med dom. Dom tillhör inte polisen utan är en sektion inom armen med allt vad det betyder i beteende! Jag har en chaufförskollega som råkade ut för dom för ett antal år sedan och det slutade med att jag fick åka ner och hämta ut honom och när polisia sedan fick hand om ärendet så blev allt nerlagt som en bagatell som en annan orsakat,
Jag själv har haft med dom att göra i ett antal arbetstidskontroller och min inställning är att dom säkerligen är utbildade av nån gammal avdankad icke avliden Gestapogubbe för närmare den attityden kan dom nog inte komma.
// Gert