› Forum › Allmänt › Köpråd Spider 3.0 192hk › Svar till: Köpråd Spider 3.0 192hk
Tack för ditt svar.
Bilen jag är intresserad av bytes kamrem på 2010, sedan dess har den bara körts 600 mil (ca: 100 mil/år) då den bara används under sommaren.
Har hört att 3.0 inte är så känslig på remmen och helst då inte åldern, man är ju lite orolig för ev torrsprickor. Remmen ska bytas om jag köper den, frågan är bara om man törs köra med den innan. När det gäller vattenpumpen så verkar ju den inte drivas av kamremmen vad jag har fått fram utan via drivremmen som också driver generatorn?! Om vatten pumpen också bytes 2010, då ska den väl klara sig ett tag till? Ska kolla på bilen i morgon, så får vi se om det blir något köp.
Men som sagt om någon har svar på frågan om kamremmen vore jag tacksam.
Med vänlig hälsning
Micke