› Forum › Allmänt › Giuliamarknadsföring! › Svar till: Giuliamarknadsföring!
Hade turen att få provköra Giulia för ett par veckor sedan när den var på snabbvisit hos en säljare.
180 hk diesel manuell.
För att vara en diesel var det en trevlig motor, men jag vill ha en motor som varvar mer än 4500 rpm. Men måste jag köpa en diesel så blir det denna. Bästa dieseln jag kört, någonsin!
Bilen i övrigt är en riktigt körmaskin! Manuella lådan tillsammans med en riktigt rapp styrning var ju strålande! Tyvärr når inte min fru som mäter 148 cm i strumplästen ner till kopplingen, så det blir automat för vår del. Vilket jag är glad över då jag hellre lägger fokus på ratten än på växelspaken. Känslan i inredning mm ger många tummar upp. Något plastig i dörrsidor mm men inget som störde.
Nu inväntar jag bara en bensinare på rätt sida om 400000 kr strecket så man får provköra det man vill ha.
Giulia 20 Super