Svar till: Växellåda haveri på min spider 916 2,0 jts -03

Forum Allmänt Växellåda haveri på min spider 916 2,0 jts -03 Svar till: Växellåda haveri på min spider 916 2,0 jts -03

#19078

 

Har inte fått reda på det än men när det hände så var det ett smattrande ljud och när jag växlade så kände man att det kom där ifrån.Tyvärr så åkte jag nog 1-2 mil o det blev värre ljud o man fick växla hela tiden el. rulla fram. När bilen bärgades så bromsade fram julen.Hoppas du förstår min förklaring Rickard. Just nu så är bilen på en mekonomen verkstad i Lidköping där jag var under sommaren, jag leta  de efter en lämplig ställe o en av dessa mekar ägde två egna alfor, Nu ska han försöka se o byta de trasiga delarna, annars blir det nog hel renovering av den. Ska nog ringa till hellstens tack för tips.